برای نوبت دهی و مراجعه اینجا کلیک کنید .

کانال اطلاع رسانی دکتر علیرضا رضایی در تلگرام : http://t.me/rezayimd

اطلاعات تماس : 88321187

مشاوره : 09367817078                 ClinicPersia@

گوگل پلاس کانال تلگرام دکتر رضایی توییتر دکتر علیرضا رضایی
واتس آپ دکتر علیرضا رضایی
لینکدین دکتر رضایی فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال

التهاب مغز یا آنسفالیت

(به انگلیسی: Encephalitis) به معنی التهاب حاد بافت مغزی است. شایع‌ترین نوع آن آنسفالیت ویروسی می‌باشد. ویروس خود را از طریق خون به مغز می‌رساند و در عملکرد آن اختلال ایجاد می‌کند در بیماریهای سیفلیس، هاری و مالاریا نیز احتمال آنسفالیت وجود دارد. آنسفالیت چون از بیماری‌های ثانویه ویروسی می‌باشد می‌تواند رده‌های مختلفی داشته باشد و از عدم تعادل در راه رفتن تا کما و مرگ را در پی خواهد داشت. برای مثال در نوزادان ویروس هرپس سیمپلکس باعث ایجاد تبخال می‌گردد یا ویروسی که در آبله مرغان به مغز می‌رسد می‌تواند فقط کمی عدم تعادل در راه رفتن را در پی داشته باشد. در موارد کمی آسیب‌های جدی به مغز وارد شده و آسیب‌ها جبرانشان سخت خواهد بود. این بیماری می‌تواند از طریق عوامل قارچی هم ایجاد شود که ار راه استنشاقی وارد و سپس به خون و سپس به سیستم عصبی حمله می‌کنند.

تشخیص و درمان

از جمله علائم آن تب، سردرد، فوتوفوبیا (ترس از نور) و تشنج ، تحریک پذیری و عصبی شدن ، استفراغ ، لوچ شدن چشمان و یا دید دوگانه ضعف دست و ... هستند. از جمله آزمایش‌ها تشخیصی بررسی مایع مغزی نخاعی که احتمال مننژیت باکتریایی را هم رد می‌کند با پونکسیون لومبار می‌باشد . درمان بستگی به عامل ایجادکننده دارد.

مشاوره و تماس : 88321187 هر روز 9 صبح الی 5 عصر به غیر از پنج شنبه و ایام تعطیل

مشاوره و تماس هر روز 9 صبح الی 11 شب حتی ایام تعطیل : 09367817078

مشاوره از طریق پیام رسان تلگرام : (http://t.me/ClinicPersia (09367817078

هرگونه اطلاع رسانی از طریق همین وب سایت و یا وب سایت www.persiaclinic.com انجام می شود.

کانال اطلاع رسانی دکتر علیرضا فوق تخصص مغزو اعصاب کودکان و نوجوانان رضایی در تلگرام : http://t.me/rezayimd

آدرس بیمارستان لقمان حکیم : تهران ، خیابان کارگر جنوبی ، چهار راه لشکر خیابان مخصوص
تلفن پذیرش : 5-55424230

آدرس بیمارستان مفید : تهران ، خیابان شریعتی ، رو به روی حسنیه ارشاد